راهنمای خرید و ۵ مورد از بهترین یخچال های ایرانی موجود در بازار

0

خرید یخچال یکی از ضروریات هر خانه و آشپزخانه است که انتخاب درست آن متناسب با نیاز خانه و خانواده، یک چالش محسوب می شود؛ چالشی که بخش های مختلفی چون قیمت یخچال، جدید یا قدیمی بودن یخچال، امکانات موجود در آن و مارک یخچال را شامل می شود.
هدف ما در این بخش، راهنمایی شما جهت خرید بهترین یخچال ایرانی است هر چند که نمونه ها و مارک های خارجی از کیفیت و قابلیت های جدیدی برخوردار هستند اما خرید بهترین یخچال ایرانی نه تنها به چرخ صنعت داخل کشور کمک می کند بلکه هزینه پایین تری نسب به مدل های مشابه خارجی دارد؛ این دو مزیت سبب شده است تا افراد زیادی در ایران به خرید یخچال ایرانی روی بیاورند.

بهترین مارک یخچال ایرانی

در حال حاظر برندها یا مارک های معتبری از یخچال های ایرانی وجود دارند که سالهاست با برندهای خارجی در رقابت هستند تا بهترین یخچال ها را تولید و روانه بازار کنند. در این میان مارک هایی چون اسنوا، یخسازان، هیمالیا، الکترو استیل، بنس، پارس، پاکشوما، آزمایش و غیره بیش از بقیه دیده می شوند اما اسنوا و امرسان محبوبیت بیشتری دارند.

راهنمای خرید بهترین یخچال ایرانی

برای خرید بهترین یخچال ایرانی نکات و ویژگی هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بتوانید از انواع یخچال های ایرانی موجود در بازار بهترین یخچال را انتخاب کنید. به موارد زیر توجه کنید:

گنجایش یخچال

یخچال ها دارای سایز و اندازه های مختلفی هستند و معمولاً با گنجایش های مختلفی تولید و با واحد لیتر نشان داده می شوند. به عنوان نمونه: یخچال های ایرانی با گنجایش کمتر ۳۸۰ لیتر مناسب خانواده های دو نفره، کمتر از ۵۳۰ لیتر مناسب خانواده های ۳ تا ۴ نفره و بیشتر از ۴۴۰ مناسب خانواده های پرجمعیت است. توجه داشته باشید که گنجایش ها برای بخش فریزر و یخچال متفاوت است و اعداد گفته شده گنجایش بخش یخچال هستند.

رتبه مصرف انرژی

رتبه مصرف انرژی: در یخچال ها، رتبه مصرف انرژی با حروف انگلیسی A، B و غیره نشان داده می شوند. توجه داشته باشید که یخچال های ایرانی کم مصرف با رتبه های انرژی A و B را خریداری کنید.

انواع یخچال و فریزرهای ایرانی

در واقع یخچال فریزرهای موجود در بازار در انواع و شکل های مختلفی ساخته شده اند تا پاسخگوی انواع نیاز و سلیقه خریداران باشند. به نمونه های زیر توجه کنید:

  • یخچال و فریزر بالا پایین
  • یخچال و فریزر دوقلو
  • یخچال و فریزر ساید بای ساید
  • یخچال درب فرانسوی
  • یخچال و فریزر تک درب
  • یخچال ایستوک

نوع کمپرسور

اکثر افراد در هنگام خرید یخچال و فریزر ایرانی به سراغ نمونه های کم صدا یا حتی بی صدا می روند. به همین منظور، در هنگام خرید یخچال و فریزر حتماً نوع کمپرسور راچک کنید زیرا کمپرسورهای خطی دارای صدا و مصرف کمتری هستند و می توانند گزینه مناسبی برای خرید شما باشند.

جهت خرید بهترین یخچال ایرانی می توانید نمونه های زیر را مد نظر داشته باشید.

یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS

یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS یکی از یخچال و فریزرهای ایرانی جدید، کم صدا و گران قیمت است که در آن همه نوع امکاناتی دیده می شود هر چند که نمی توان ظاهر زیبا و فوق العاده آن را نادیده گرفت.
در یک نگاه اجمالی به مشخصات و قیمت یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS می توان به رتبه مصرف انرژی A پلاس، گنجایش یخچال ۴۴۰ لیتر و فریزر ۲۴۴ لیتر، بدون برفک، دارای یخساز اتوماتیک با اتصال به آب شهری، بار خانگی با درب شیشه ای، فیلتر تصفیه آب، نمایشگر، فیلتر ضد بو سه لایه و پنج طبقه از جنس شیشه بدون قاب اشاره کرد.

ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS
قیمت و خرید در دیجیکالا

یخچال و فریزر دوقلو دیپوینت مدل D5i

اگر به دنبال خرید یک یخچال فریزر دوقلو خوب هستید و می خواهید که از یک مارک خوب ایرانی خرید کنید و قیمت مناسبی هم داشته باشد می توانید به سراغ یخچال و فریزر دوقلو دیپوینت (Depoint) مدل D5i بروید. این یخچال با ظاهر خوبی که دارد می تواند زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان کند جدا از اینکه امکاناتی چون یخساز اتوماتیک آب شهری، فیلتر تصفیه آب، گنجایش ۳۳۰ برای یخچال و گنجایش ۲۷۷ برای فریزر، نمایشگر، قفل کودک، آب سرد کن و قابلیت باز شدن هر دو درب به صورت همزمان دارد.

این یخچال با داشتن فضای کافی برای نگهداری مواد خوراکی منجمد شده بهترین گزینه است و مناسب افرادی است که دوست دارند بسیاری از مواد غذایی فصول مختلف را منجمد و نگهداری کنند.  یخچال و فریزر دوقلو دیپوینت مدل D5i بسیار با کیفیت بوده و تونایی رقابت با مدل های مشابه کره ای را دارد.

یخچال و فریزر دوقلو دیپوینت مدل D5i
قیمت و خرید در دیجیکالا

یخچال و فریزر بالا پایین امرسان مدل BFN20D-M/TP

ممکن نیست که حرفی از یک برند ایرانی یخچال زده شود اما نام یخچال فریزر امرسان شنیده نشود. به عنوان نمونه، یخچال و فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP را به شما معرفی می کنیم که از نوع یخچال و فریزر دو درب بالا پایین است. امرسان یکی از بهترین مارک یخچال ایرانی است که سالهاست جای خود را در خانه های ایرانی باز کرده است. ارتفاع این یخچال دو متر بوده و بخش فریزر آن در پایین قرار دارد.

نمودار مصرف انرژی A، سیستم خنک کننده کمپرسور، آب سرد کن، نمایشگر LED، قفل کودک، گنجایش ۲۳۰ برای یخچال و ۷۷ لیتری برای فریزر، بدون برفک و سیستم گردش هوای چندگانه از دیگر مشخصات خوب و کاربردی یخچال و فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP می باشند. قیمت این یخچال فریزر امرسان پایین بوده و در دسته یخچال و فریزر های ارزان قیمت قرار می گیرد.

یخچال و فریزر بالا پایین امرسان مدل BFN20D-M/TP
قیمت و خرید در دیجیکالا

یخچال و فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170

برای خرید یخچال و فریزر ایرانی خوب بهتر است که یخچال های پارس را نیز زیر نظر داشته باشید. به عنوان نمونه، یخچال و فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170 یکی از یخچال های باکیفیت تولید داخل است که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

نمودار مصرف انرژی این یخچال B بوده و گنجایشی در حدود ۳۸۷ لیتر برای یخچال و ۲۵۷ لیتر برای فریزر دارد. شایان ذکر است؛ هر چند که این یخچال و فریزر نسبت به برندهای مشابه، قیمت پایین تری دارد اما در عین حال از کارایی بسیار خوبی برخوردار است. یخچال و فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170 در دسته یخچال های بدون برفک قرار دارد و دارای ویژگی هایی چون نمایشگر دیجیتالی برای نمایش دما، فن و گردش یکنواخت هوا در داخل یخچال، فیلتر بوگیر و ضد باکتری، سیستم عیب یابی هوشمند و سیستم کنترل هوشمند است.

یخچال و فریزر دوقلوی پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170
قیمت و خرید در دیجیکالا

یخچال طرح اسمگ امرسان، یخچال فریزر کلاسیک بالا پایین امرسان مدل TF16T329CLA

این مدل از تولیدات نسبتا جدید امرسان محسوب می‌شود که در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز ،زرد، مشکی، آبی و صورتی در دسترس است. از ویژگی های بارز این محصول می‌توان به مصرف انرژی بسیار پایین اشاره کرد که این یخچال را در رده ++A قرار می‌دهد. در بدنه یخچال فریزر کلاسیک امرسان از ورقه فولادی استفاده شده تا مقاومت بالاتری به محصول بدهد و باعث می‌شود این محصول برای محیط های کارگاهی نیز مناسب باشد.

یخچال فریزر کلاسیک TF16T329CLA امرسان طرح کلاسیک اروپایی دارد یعنی عرض این محصول کم می‌باشد. ضرفیت این یخچال فریزر ۱۶ فوت می باشد هر فوت درواقع ۲۸ مکعب ۱۰.۱۰.۱۰ سانتی‌متر یا ۲۸.۳ لیتر است. یخچال طرح اسمگ امرسان دارای دو در بالا و پایین است و فریزر در قسمت بالایی محصول قرار می‌گیرد. فریزر دارای دو طبقه می‌باشد که هر طبقه در جداگانه ندارد.

این محصول فاقد آبسرد کن است.در زیر این یخچال پایه های چرخ‌دارکار شده که باعث حمل و نقل آسان تر محصول ونظافت بهتر آشپزخانه می‌شود. این یخچال به دلیل زیبایی و تنوع رنگ یکی از بهترین یخچال های ایرانی موجود در بازار است. قیمت این محصول در دی ماه ۹۹ مابین ۱۰ تا ۱۱ میلیون است.

قیمت و خرید در دیجیکالا

نکات نهایی خرید بهترین یخچال های ایرانی

برای خرید بهترین یخچال ایرانی قبل از هر چیز باید نوع یخچال را انتخاب و آن را در نظر بگیرید؛ سپس به سراغ ظاهر، ویژگی ها و امکانات یخچال مورد انتظار خود بروید و بر اساس آن ها، نمونه های موجود در بازار را بررسی کنید. در آخر، یخچال  و فریزر خود را از بین مارک های خوب کشور انتخاب کنید. در رابطه با خرید یخچال ایرانی تردید نداشته باشید زیرا یخچال های جدید ایرانی نه تنها در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی چیزی کم ندارند بلکه با قیمت بسیار مناسب تری به بازار عرضه شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باتشکر از ارسال نظر شما